Ervaringsdeskundige en specialist in burn-outbegeleiding

Als ervaringsdeskundige weet ik hoe het is om echt niets meer te kunnen. Ik heb van dichtbij ervaren wat wél en niet helpt om daar weer uit te komen. 

Door mijn eigen ervaring te verbinden met mijn specialisme in stress- en burn-outcounseling, aangevuld met systemisch werk en ademcoaching, help ik vrouwen inzicht te krijgen in de diepere oorzaken van hun uitputting.

Zo kan ik, vanuit kennis en ervaring, van betekenis zijn in hun herstel.

Ervaringen

“Nog maar halverwege… en ik merk nu al hoeveel er in beweging is gekomen

Ik ben nu halverwege het traject bij Els en merk nu al hoeveel er in beweging is gekomen. Sinds de start ben ik mij veel bewuster geworden van de (kind)patronen die onderliggend zijn aan mijn gedrag in relatie tot anderen. Ik zie nu bijvoorbeeld hoe ik de neiging heb om verantwoordelijkheden van anderen over te nemen die niet bij mij horen. Of hoe ik mij stilhoud tegenover anderen, om afwijzing te voorkomen. Juist doordat ik mij bewuster ben van deze patronen en de situaties waarin ik dit nog steeds doe, ben ik nu in staat om in kleine stapjes ander gedrag te oefenen. Wat de begeleiding van Els voor mij anders maakt dan wat ik eerder heb gedaan, is dat zij met hele concrete oefeningen werkt die direct de onderliggende patronen blootleggen. Ze kadert duidelijk en houdt steeds scherp voor ogen waar ik naartoe wil. Daardoor voelt het niet alleen inzichtgevend, maar ook echt helpend in de praktijk. Ik heb er vertrouwen in dat ik hiermee echt blijvende verandering ga bereiken. Ik zou anderen zeker aanraden om naar Els te gaan wanneer je merkt dat je vastloopt in bepaald gedrag en dit in gerichte stappen wilt doorbreken.

Willemijn 

“Ik ben veel vrijer om mijn eigen mening te geven”

“Ik vind het bijzonder om te ervaren dat ik meer ruimte voel en ook inneem. Bewust de keuze maken dat oma’s ogen wel mogen, maar dat ik mijn eigen keuzes mag maken is bevrijdend.
Ik merk deze ruimte nu zelfs tijdens overleggen op het werk. Ik ben veel vrijer om mijn eigen mening te geven!
Jouw begeleiding heeft mij enorm de goede kant op geholpen! Waarvoor nogmaals dank.

Lucie  52 jaar

“Ik zit weer lekker in mijn vel en stel opdrachten niet meer uit”

“Toen ik bij Els aanklopte, was alles mij teveel. Ik kon nauwelijks uit bed komen, stelde opdrachten uit en piekerde veel. Tijdens de sessies voelde ik me gehoord en ervoer ik dat mijn gevoelens er mogen zijn. De afwisseling van praten en oefeningen doen vond ik prettig en gaf me handvatten om spanningen eerder te herkennen. Ik ben zekerder van mezelf geworden, kan (positieve) feedback aannemen en ga weer met plezier naar mijn opleiding. Ik zit beter in mijn vel, ik stel opdrachten niet meer uit en durf nu tijdig om hulp te vragen als ik er alleen niet uitkom.”
Wilianne 30 jaar

“Ik zag wat me in de weg zat”

“Ik zat vast in blinde vlekken, waardoor ik het gevoel had niet verder te kunnen en mezelf blokkeerde. Tijdens de begeleiding werd er iets in mij geraakt. Ik zag wat me in de weg zat en waar ik mijn aandacht in verloor. Dat inzicht gaf direct beweging. 
Wat ik heel fijn vond, is dat Els me daarin de ruimte gaf, waardoor ik me veilig voelde. Ze gaat met zorg om met de ander, zonder sturend te zijn. Dat maakt dat je in een veilige setting helder kunt krijgen wat er speel, ook als je er zelf niet meer uitkomt. Precies dat heb ik hier ervaren.
Kristel 52 jaar

Heb je een vraag?

Stel hem gerust, ik help je graag!

Vraag via de ervaringen pagina

1 + 14 =